neděle 13. února 2011

Fotbalový "Cirkus"

Bohužel na tomto místě nemůžu prezentovat vlastní názor, ale rád bych tento příspěvek přesto publikoval. Proto si dovolím chronologicky setřídit vystoupení jednotlivých aktérů kauzy AC Sparta Praha & česká fotbalová reprezentace. Zároveň jsem plný očekávání, jak strahovská disciplinárka rozhodne.

AC Sparta Praha  - 9.2.2011 v 13:05

Sparta porazila Petrohrad 2:1 a na turnaji Marbella Cup obsadila konečné třetí místo. O oba góly se ale nepostaral Pavel Kadeřábek, jak jsme vás včera informovali, ale Václav Kadlec.

Ten přitom nastoupil v dresu Pavla Kadeřábka. Mladý záložník po utkání překvapeně přijímal gratulace k úspěchu, kterého dosáhl jeho spoluhráč. Kromě Vaška se na hřišti objevili i Tomáš Pekhart a Manuel Pamić. První dva jmenovaní přitom původně měli být na srazu české jedenadvacítky, Manuel měl posílit chorvatský A – tým.  Václav Kadlec i Tomáš Pekhart byli z utkání reprezentační jedenadvacítky v Nizozemsku řádně omluveni. Minulý týden totiž oba trpěli virózou a jejich stav rozhodně neumožňoval náročný přesun z jihu Španělska do Prahy a poté do Nizozemska. Příznaky virózy ale na začátku tohoto týdne u obou odezněly a trenéři se – samozřejmě po poradě s lékaři -  proto těsně před samotným zápasem s Petrohradem rozhodli, že je na určitou část utkání postaví. O této situaci bylo dnes informováno i vedení reprezentační jedenadvacítky. Manuel Pamić měl problémy s kolenem. Vyšetření, které podstoupil na konci minulého týdne v Malaze ale prokázalo, že se nejedná o vážnější záležitost, “říká ředitel komunikace ACS Ondřej Kasík. A proč se oba fotbalisté na hřišti objevili v dresech svých spoluhráčů? „Vzhledem k tomu, že o startu Vaška, Tomáše i Manuela se rozhodlo skutečně těsně před výkopem, neměl pro ně realizační tým připraven jejich dresy. Proto všichni naskočili do hry v dresech svých spoluhráčů. Všem fanouškům, fotbalové veřejnosti i vedení ČMFS se za nechtěnou mystifikaci omlouváme,“ dodává Ondřej Kasík. Právě letenský ředitel komunikace, který je ve Španělsku s týmem, nemohl utkání sledovat, protože trpí příznaky stejné nemoci, s jakou se potýkali Kadlec s Pekhartem. To je také důvod absence tradičního online přenosu ze včerejšího utkání.   

Vladimír Šmicer - 10.2.2011 (zdroj ČTK) 

Manažer Šmicer o sparťanském podvodu: Pokuty nestačí 

Já si myslím, že takovéhle vysvětlení a výmluvy nejsou hodny velkého klubu, jako je Sparta. Zdá se mi to naivní, spíš by se měli přiznat. Takhle je to jenom horší. Určitě byla šance domluvit se předem, myslím, že bychom to dovedli pochopit. Navíc ta situace s výměnou dresů, to zavání velkým podvodem. Určitě nemá smysl finanční trest. To by potom mohly kluby posílat akorát na svaz peníze a kluci by zůstávali doma. Kdybych to mohl ovlivnit ze své pozice, určitě bych zastavil činnost hráčům. Pro klub je to největší trest, když nebudou moci hrát.


AC Sparta Praha - 11.2.2011 v 16:30

Sparta podává podnět k zahájení disciplinárního řízení s Vladimírem Šmicrem

AC Sparta Praha podává podnět Disciplinární komisi ČMFS k zahájení disciplinárního řízení s manažerem reprezentace Vladimírem Šmicerem. Podle názoru klubu Šmicer jako funkcionář ČMFS svými prohlášeními ve sdělovacích prostředcích dne 10. 2. 2011 výrazně poškodil jméno AC Sparta Praha. Jeho prohlášení se týkala okolností střetnutí Sparta-Zenit Petrohrad v rámci turnaje Marbella Cup. Svými vyjádřeními manažer reprezentačního celku, jako představitel ČMFS, poškodil především dobré jméno našeho klubu u partnerů, fanoušků a veřejnosti. Jako více než problematické se zejména jeví, že tak učinil bez toho, že by měl k situaci důležité informace či důkazy. Šmicer je navíc laikem v oblasti aplikace disciplinárního řádu i dalších předpisů ČMFS. Sparta považuje provinění Vladimíra Šmicera za zvláště závažné i z toho důvodu, že působí na pozici manažera fotbalové reprezentace ČR. Klub je přesvědčen, že Šmicer svými výroky ve sdělovacích prostředcích, kde bez příslušných kompetencí a znalostí navrhoval způsob potrestání AC Sparta Praha, bezprecedentně překročil rámec svých pravomocí. Vytvořil tím mediální tlak za účelem ovlivnění rozhodování Disciplinární komise, což mu absolutně nepřísluší. Vladimír Šmicer tímto jednáním velmi zásadně porušil ustanovení Disciplinárního řádu, dle kterého nemůže žádný orgán ČMFS funkci Disciplinární komise nahradit, nebo do ní zasahovat. Vedení AC Sparta Praha podalo podnět písemnou formou v pátek 11. 2. 2011 v odpoledních hodinách.

ČMFS - 11.2.2011

Vyjádření ČMFS k podnětu Sparty

Českomoravský fotbalový svaz byl informován o podnětu k zahájení disciplinárního řízení s Vladimírem Šmicerem, manažerem reprezentace. Podnět může ke komisi dávat každý, kdo splní veškeré náležitosti, komise pak posoudí, zda a jak se bude podnětem zabývat. Je však nutno brát v úvahu, že Vladimír Šmicer je manažerem reprezentace a z toho vyplývá jeho povinnost dohlížet na to, aby nebyly porušovány Předpisy o statutu a přestupech hráčů, konkrétně Příloha 1, článek 5. Tam se pojednává o uvolňování hráčů za účelem reprezentace. V platném Disciplinárním řádu ČMFS se pak jasně hovoří o tom, co následuje, je-li hráč nedostatečně omluven z reprezentace nebo neomluven. Vladimír Šmicer se tedy na základě průkazných snímků hráčů Pekharta a Kadlece a na základě faktu, že byl evidentně porušen zmíněný článek 5, vyjádřil zcela ve smyslu těchto předpisů. Vladimír Šmicer se v rámci svých pravomocí vyjádřil k problematice, která se týká jeho funkce, hovořil ve smyslu zmíněných předpisů, které jsou všeobecně známé, každý ví, co z nich vyplývá, a nemohl tak vytvářet nějaký tlak, který by předjímal trest. Jen pojmenoval, co v předpisech je.

Fotbalové kluby vydělaly v minulé sezóně více. V čele žebříčku příjmů je Real Madrid.

Dvacítka evropských fotbalových velkoklubů zvýšila v souhrnu svoje příjmy za minulou sezónu o 8% a překročila poprvé hranici 4 miliard EUR. Přesně to je 4,3 miliardy EUR. Podle studie "Football money league", kterou každoročně od sezóny 1996/97 zpracovává auditorská firma Deloitte, je v čele žebříčku TOP 20 Real Madrid před svým rivalem FC Barcelona a anglickým Manchesterem United. Právě Real Madrid se podílí na celkovém výsledku 10%. Vyinkasoval totiž od sponzorů, za prodej vstupenek, merchandisingových předmětu a TV práv dohromady 438,6 milionů EUR. Díky těmto příjmům klub obhájil prvenství ze sezóny 2008/09. Do TOP 20 se dostalo 13 účastníků letošní Ligy mistrů a sedm týmů z Europa League. Největší počet zástupců má Anglie se 7 kluby, dále Německo a Itálie se 4 kluby, Španělsko se 3 kluby a konečně Francie se 2 kluby.





Je velmi důležité na tomto místě uvést, že ačkoliv španělská ekonomika je těsně před kolapsem a v zemi je více než 20% nezaměstnanost, oba kluby ze země Mistrů světa jsou schopny generovat tak obrovské příjmy.
Pro srovnání můžete vidět kudy do klubů přitékají zmíněné milióny EUR.



Závěrem je asi třeba říct, že příjmy českých klubů, se až na výjimku v podání Sparty, pohybují pouze v řádech desítek milionu Kč ročně.

neděle 6. února 2011

Barcelona vs Atletico Madrid: Messiho další hattrick

Tohle snad ani nepotřebuje komentář. Měl jsem pochyby, jestli byl Messi opravdu nejlepším hráčem a zasloužil si Zlatý míč před Xavim a Iniestou, ale jeho střelecká forma je opravdu neuvěřitelná...

sobota 5. února 2011

Reklama & Super Bowl

Nezadržitelně se blíží nejsledovanější sportovní akce planety v tomto roce. Bohužel pro nás Čechy trochu nepochopitelná disciplína. Americký fotbal. Oficiální název zní Super Bowl XLV a v Cowboys Stadium v Texasu se proti sobě postaví Green Bay Packers, kteří vyřadili ve finále konferencí Chicago Bears a Pittsburgh Steelers, kteří přešli přes New York Jets. Než se tak z neděle na pondělí našeho času stane, zaplnily stránky všech amerických médií informace o boji mimo travnaté hřiště zasypané přívaly sněhu.

Super Bowl je totiž také místem souboje značek největších amerických firem, které se prostřednictvím reklamy snaží co nejvíce zaujmout své spotřebilete, klienty a partnery. Podle severu Advertising Age se nejoblíbenější reklamou všech dob stala kampaň na Coca-Colu od reklamní agentury McCann-Erickson z roku 1980 Coke: Mean Joe Greene. V souboji dvou nejlepších jasně předčila reklamu od TBWA na Apple z roku 1994.


Ještě zajímavější je aktuální statistika on-line publicity, které dosáhly jednotlivé značky ještě před oficiálním odvysílání reklam v přestávkových pauzách. Mimochodem cena za 30s reklamu je 3.000.000,- USD. V čele se usadila značka chipsů Doritos, která za dva měsíce vygenerovala 4151 z celkem 73751 on-line diskuzí. Na druhém místě se umístila Pepsi s 2589 diskuzemi a na třetím místě bodovala Best Buy, která využila tvář idolu mladých američanů Justina Biebera.

Se skvělou nabídkou přišel opět po roce i video kanál Youtube, který bude ihned po odvysílání každé reklamy během Super Bowlu uploadovat její kopii na svém kanálu Youtube Ad Blitz. A tam opět odstartuje nová bitva. Tentokrát o nejlepší reklamní spot Super Bowlu 2011.

Pro fanoušky tohoto sportu nebo pro zvědavé: sportovní kanál Sport1 v neděli 6. února od 24:00 hod. Americká show roku už začala!