sobota 5. února 2011

Reklama & Super Bowl

Nezadržitelně se blíží nejsledovanější sportovní akce planety v tomto roce. Bohužel pro nás Čechy trochu nepochopitelná disciplína. Americký fotbal. Oficiální název zní Super Bowl XLV a v Cowboys Stadium v Texasu se proti sobě postaví Green Bay Packers, kteří vyřadili ve finále konferencí Chicago Bears a Pittsburgh Steelers, kteří přešli přes New York Jets. Než se tak z neděle na pondělí našeho času stane, zaplnily stránky všech amerických médií informace o boji mimo travnaté hřiště zasypané přívaly sněhu.

Super Bowl je totiž také místem souboje značek největších amerických firem, které se prostřednictvím reklamy snaží co nejvíce zaujmout své spotřebilete, klienty a partnery. Podle severu Advertising Age se nejoblíbenější reklamou všech dob stala kampaň na Coca-Colu od reklamní agentury McCann-Erickson z roku 1980 Coke: Mean Joe Greene. V souboji dvou nejlepších jasně předčila reklamu od TBWA na Apple z roku 1994.


Ještě zajímavější je aktuální statistika on-line publicity, které dosáhly jednotlivé značky ještě před oficiálním odvysílání reklam v přestávkových pauzách. Mimochodem cena za 30s reklamu je 3.000.000,- USD. V čele se usadila značka chipsů Doritos, která za dva měsíce vygenerovala 4151 z celkem 73751 on-line diskuzí. Na druhém místě se umístila Pepsi s 2589 diskuzemi a na třetím místě bodovala Best Buy, která využila tvář idolu mladých američanů Justina Biebera.

Se skvělou nabídkou přišel opět po roce i video kanál Youtube, který bude ihned po odvysílání každé reklamy během Super Bowlu uploadovat její kopii na svém kanálu Youtube Ad Blitz. A tam opět odstartuje nová bitva. Tentokrát o nejlepší reklamní spot Super Bowlu 2011.

Pro fanoušky tohoto sportu nebo pro zvědavé: sportovní kanál Sport1 v neděli 6. února od 24:00 hod. Americká show roku už začala!

Žádné komentáře:

Okomentovat